Ръката, която държи микрофона изпълнява ролята на стойка

Ръката, която държи микрофона изпълнява ролята на стойка

Когато говорим за работа с микрофон на стойка трябва да имаме предвид редица обстоятелства, които променят поведението ни. Но това това, което днес ще разглеждаме не е поведението ни с микрофон на стойка, а поведението ни с микрофон в ръка.

Спасителен пояс

Много хора мислят, че като вземат микрофона в ръка и са грабнали спасителен пояс. Вкопчват се с двете ръце в него и го държат, стискайки го, за да не им “избяга”. Това води до редица проблеми. На първо място дишането. Гърдите нямат свободата да се напълнят с въздух, самата позиция със залепени лакти до торса сковава и мисълта и движенията на артиста.

Jon Bon Jovi

Bon Jovi in concert - две ръце на микрофона

Освен да тук изброените недостатъци трябва да добавим още един – закрили сме си лицето с двете ръце и микрофона. Да не говорим за “затворената” позиция на ръцете. Всичко това работи както върху нашето поведение, така и на възприятието на публиката, която разбира чудесно езика на тялото.

Микрофон в ръка

Сега да разгледаме и друго поведение с микрофон в ръка. Аз го наричам “Политик на митинг” или “Кум на сватба”. Вие може да го наречете както си искате, но това е поведението на човек, който си мисли, че ако държи микрофон в ръка е достатъчно да го размахва и да жестикулира с него, сякаш това е вълшебна пръчка.

Лоша новина, уважаеми “кумуве” и “политици”. Микрофона се държи пред устата ако искате да бъдете чути. Не се размахва и не се показва с него светлото бъдеще или невероятните ни успехи. Микрофона е инструмент, който е в наша услуга, но трябва много да уважаваме! Трябва да се грижим за него.

Друго важно нещо, което трябва да се зане е, че ръката, която го държи не трябва да се разтваря и стиска в ритъм около микрофона. Този паразитен жест наричам на името на покойната  Whitney Houston. Тя имаше този навик да си “тактува” по този начин с ръката на микрофона.

За да ви стане ясно ще обясня. Представете си, че нямате микрофон в ръката, но тя е пред лицето ви в юмрук. Представете си, че разтваряте и свивате юмрука точно пред лицето ви в ритъм. Смятате ли, че това е полезен жест? Че той дава нещо повече от отвличане вниманието на зрителя?

Нещо важно!

Работа с микрофон

Нека ви кажа нещо, което е важно да се разбере. Ръката, която държи микрофона се явява стойка за микрофон. Тя трябва да държи микрофона на равно разстояние от устата, без значение дали тичате, скачате или се търкаляте по сцената. Щом пеете или говорите – микрофона е на равно разстояние от устата.

Не говорим за пиковите моменти от динамична гледна точка тогава, когато микрофона трябва да се отдалечи, за да поеме силният звук “нормално”. Това е, така наречената микрофонна техника, която всеки певец или говорител трябва да владее. При всички други случаи трябва да поддържате еднакво разстояние до устата в момента на говорене или пеене.

Внимание!

Сега ще обясня защо трябва да еднакво разстоянието. Ако постоянно променяте позицията на микрофона в ляво и дясно, ако го отдалечавате или приближавате безспирно – няма да намерите тонрежисьор, който да направи добър звук на вашето пеене.

Тонрежисьорът не е вълшебник! Той не може да си играе само и единствено с динамиката на вашия микрофон. Той има редица други задачи и ангажименти, за които тук няма да говорим. Не и сега.

Лошото е, че след изпълнението ви хората няма да харесват това, което сте им представили. Вие вероятно ще се сърдите на тонрежисьора за лошия звук. Той ще ви обвинява в липса на микрофонна техника. И няма печеливш от тази ситуация. Няма!

В някоя от следващите публикации ще разгледам по-конкретно работата с микрофон в ръка. Смяна, движения по сцената и т.н. проблеми, които много от изпълнителите дори не разпознават като такива.

Да повторим!

Ръката, която държи микрофона играе ролята на стойка за микрофон.

Повече подробности можете да намерите в книгата ми “Пеещото тяло”.

Не го забравяйте!

Ако възникват въпроси можете да ми пишете ТУК!

Също така можете да ме намерите във Facebook!

Присъединете се към групата за Сценично поведение!

 

Автор: д-р Мартин Кърнолски

Всички

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *