12 Основни правила за създаване на шоу събрани в 1 план

План, който може да промени живота ви!

Има много и различни причини да създаваме впечатляващо шоу. Като започнем от това, че личното ни его има нужда да се покаже и стигнем до това, че уникалността ни ни тика ежесекундно да споделяме това, което знаем и можем с другите. При това да го правим по най-красивия начин.

Разголването на душата може да помогне в някои от случаите, но в други вероятно трябва да покажем твърд характер, груба сила. . . Всичко зависи от това какво искаме да постигнем. Какво искаме да внушим на публиката. Какъв резултат очакваме от нея ( какво да направи – да плае, дасе смее, да ръкопляска, да купи музиката ни…).

Звучи лесно и познато, но ако е така защо нямаме впечатляващи концерти от всеки и всички? Кое спира хората да правят невероятното шоу, което мечтаят да направят? Защо не успяват да го направят?

Този списък с въпроси може да продължи още дълго. Аз бих искал да насоча вниманието ви към по-практическите неща. Да ви накарам да се замислите и да опитате следващия път да не сте просто подвижна тонколона, която „съобщава“ някаква песен. Бих искал да се опитате да разберете механизма на създаване на шоуто и да го опитате. Апетита идва с яденето, нали? След като видите резултата от работата си ще се върнете към това, което ви споделям днес и ще работите в пъти по-усилено. Вярвам го. Знам го!

Ето въпроса, който всъщност ви вълнува и днес бих искал да ви дам отговор: 

Как се създава шоу?

12 Основни правила за създаване на шоу събрани в 1 план

Ако приемем, че шоуто е продукт като всеки друг, то за да го създадем ни е нужен ПЛАН.

  1. Какво е това – план на шоу? Планът е визия за това, какво искаме да ни се случи на сцената и най-вече на публиката. Планът дава постоянни резултати. Дори когато не сме в кондиция ще имаме успех, защото следваме плана.

  1. Какъв план ни трябва? – План за психологията на шоуто в 10, 20 минути или час – два… На трябва да се съобразим и с детайлите. Ще ни трябват под-планове за психологията на всяка една песен.

  1. Какво планираме? -Планираме онези незабравими моменти, които публиката ще помни дълго след концерта. Нека ви споделя един факт, който всеки от нас е споделял и чувал нееднократно. Когато ви попитат: Как мина концерта, спектакъла, срещата или събитието най-често отговаряме не с фактология а с емоционалния резултата. А именно – оооо, страхотно шоу! Или: Още ме държи емоцията от концерта. А може би и: Почувствах се на седмото небе. А защо не и негативни отговори: По-тъпо скучно шоу не съм гледал. Както и: Нищо не можа да ме впечатли. Дори не ме докосна. Това е познато, нали? Запомнете: Ние не правим един час шоу, а правим 5 ( 10, 4 или 7 ) незабравими моменти. Ние докосваме сърцата на хората, а не запълваме 60 минути с нашето скучно присъствие.

  1. Какво репетираме? – Репетираме освен музикално-техническата част също и тези Моменти. Как ще спрем, как ще говорим, как ще жестикулираме и най-вече КАКВО ще кажем на публиката или ще поискаме тя да направи ( да пее с нас, да запали фенерчетата на телефоните си, да танцува, да замълчи…. ).

  1. Колко и как репетираме? – Репетираме, докато стане част от нас точно както и свиренето и пеенето сме изучавали с упражнения. С целия си хъс и инатливост. Репетираме, за да можем в последствие да го изпълним без да мислим кое след кое и какво след какво следва. Визията е онова нещо, което трябва да ни вдъхнови за шоуто. Да ни вдъхнови да репетираме, да се готвим и да създаваме крачка по крачка спектакъла си. След това правим това, което сме репетирали без да се съобразяваме с негативното отношение на публика и колеги. Правим го и се стараем да е перфектно изпълнено. Ако не работи – не го правим повече.

  1. Основата на плана е сценария. Той ще допълни и завърши визията, която всъщност ни е вдъхновила да създадем такова шоу. Сценария трябва да бъде много добре помислен и тук не става дума за текста, който евентуално ще трябва да кажем: приветствия, информации, истории и др. Говоря за емоционалните моменти, които ще създадем. Колко са, къде в шоуто са поставени, каква е целта им, от какво са предшествани и с какво ще продължим… Основата трябва да е максимално ясна и чиста.

12 Основни правила за създаване на шоу събрани в 1 план
  1. Техническите умения на и за сцената са не по-малко важни от творческите. Но ако при творческите и изпълнителските имаме нужда от талант, то при техническите умения имаме нужда от упражнения. А както стана ясно това не трябва да се оставя на произвола на съдбата. Репетира се ВСИЧКО!

  1. Когато говорим за психологията на концерта или изпълнението трябва да знаем, че това е като среща с момче или момиче, което харесваш! Не можеш да оставиш разитието на нещата на „съдбата“. Ако искаш в края на срещата да си крачка по-близо до сърцето на човека отсреща трябва да се постараеш. Трябва да се подготвиш с цветя, истории, спомени, усмивки…

  1. Целостта на песента ( шоуто ) визуално трябва да се спазва, търси, пази! Говорим за създаден план, нали? Репетиран, нали? И дори сме постигнали съвършенство в изпълнението му в репетизионната зала, нали! Не бива да си позволяваме експерименти по време на шоуто. Първо за нас работят много хора, които вероятно не са подготвени да правите импровицации. Второ техническите служби имат нужда от време за подготовка. Ако не сте уговорили някакви резервни варианти, които те бързо да ваправят, след като са разпознали бъдещата импровизация и характера ѝ най-вече, то вие рискувате да направите „дупка“ в шоуто си. Да провалите плана си. Да развалите впечатлението и да размиете създадените до момента специални моменти с неподготвена импровизация. Това ли ни трябва?

  1. Това вече е лично! Защо искаме различно осветление за различните песни, а не сме различни ние самите на сцената? Ние гледаме музиката преди да я почувстваме. 55% се възприемат с очите. Разбирате ли това? Трябва да имате визия и за активността ви на сцената. Движението ви, характера на поведението ви, жестовете, лицеизраза ви…. Всичко това са елементи, които ви дават широка палитра от възможности да променяте характер и състояние на всяко ваше изпълнение. Ако ще имате претенции за осветление или декор, а защо не и за някакви специални ефекти в звука, то трябва да отговорите с подходящото поведение. И тук не става дума да тичате по сцената или да стоите като паметник на културата, докато песента ви свърши. Тук става дума за осъзнато поведение и отношение. Такова, което ще подсили посланието ви и ще направи внушението му още по-лесно.

  1. Но коя е тайната за успеха на едно шоу? Защо имаме спектакли, които използват тонове озветителна и специална апаратура и не докосват сърцата на публиката? Защо имаме артисти, които просто излизат на сцената и държат публиката под напрежение и в захлас дори часове след приключване на шоуто? И да, ез техника и спезиани ефекти аз го нарекоф ШОУ. Как да постигнем такъв ефект? Разбира се, че не всяка музика може да бъде преставена успешно чез допълнителните ефекти и обратното също е вярно. Дори да включите всичката техника на света може само да попречите на едно интимно споделяне на история от сцената. Тайната е проста – да включим личното в шоуто. Нашето лично и личното на публиката трябва да се покажат на преден план. Да бъдат достигнати. А как се прави това? Първо трябва да познавате публиката си. Проучете я ако е нова. Ако сте в нов град или държава вижте празниците им, вижте големите им минали или предстоящи събития, научете последните новини. Тези, които вълнуват вашата публика. После е лесно. В подходящия момент от шоуто ви просто разкажете история, която да се свърже с публиката ви. Можете също да поздравите публиката с успеха на техния отбор, певец, писател, художник и дори политик. Умението да говорите пред публика е различно от това да пеете пред публика. Въпреки общите си базови черти имат своите важни разлики. Когато пеете сте зависими от темпо-ритъма на музиката. Отклоненията понякога, както е в денс музиката, са почти невъзможни. Но ако говорите ще зависите само от себе си и от времето, което имате, за да си кажете думичките по правилния начин. Това съзо трябва да изрепетирате много кратно. За да не си „глътнете езика“, когато му дойде времето на говоренето ви.

  1. В края на този план винаги седи един любим мой момент. Това е поклона. Също така го наречете благодарността към публиката ви и раздялата с нея. Това е последния момент в който можете да добавите още емоции към тези, които сте дали на гледащите ви. Но внимавайте, защото лошото изпълнение на този елемент от шоуто ви може да провели до голяма степен доброто впечатление, което приемаме, че сте направили до тук. Последните емоции са изклучително важни да бъдат споделени правилно и в пълен обем, защото те остават като най-пресни и се помнят най-дълго. Те застъпват предните събития и, както вече казах може да провалят постигнатото с тях. За това отделете много и специално време на поклоните/раздялата с публиката.

12 Основни правила за създаване на шоу събрани в 1 план

Това е кратката версия на плана за шоу и неговата реализация. Ясно е, че с прочитането на тази статия няма да се научите. Трябва ви практика в репетиционната зала и на сцена пред публика. Но това е част от процеса. Както стана дума в т.5 ако нещо не работи го забравя и заменяме с друго в следващото шоу. Защото това е план, но процеса е двустранен и зависим от публиката, която трябва да „одобри“ изпълнението на плана ни с бурни аплодисменти, скандирания на името ни, купуване на музиката ни и покани за следващи концерти. Докато не постигнете това ще трябва здравата да се по изпотите в предварителните подготвителни процеси.

Не се колебайте да се свържете с мен ако ви предстои събитие на сцена. Можете да ме намерите ТУК или на линковете по-долу.

 

При интерес можете да намерите книгата ми „Пеещото тяло“, като натиснете върху заглавието ѝ или ТУК.

 

Ако възникват въпроси можете да ми пишете ТУК!

Също така можете да ме намерите във Facebook!

Присъединете се към групата за Сценично поведение!

Подпишете се в канала ми в YouTube!

Присъединете се към моя канал в Телеграм!

УСПЕХ!

No comment

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.